Halvfabrikat

I Nordamerika är det tydligen rätt vanligt att ge bort halvfabrikat i present. Alla torringredienser till lämpligt bakverk påtas ihop i dekorativt i snygg burk, och så skickar man med receptet för framtida favoriter i repris. Såhär ungefär:

mm

Idén går ju att variera i det oändliga förstås, men om du vill ta en genväg har jag knåpat ihop ett litet ark med juliga etiketter i några olika färgställningar. Där finns även receptet på de smarriga cookiesarna med polkasmak som jag valde att använda, till min ge-bort-burk. Etiketterna skriver du ut dubbelsidigt på ett a4 (använd helst lite tjockare papper), sen viker du och klipper och rafsar fram ett matchande snöre eller band i dina gömmor. Tyg runt locket är ju också en klassiker, om man vill. (Burken har jag hittat på Granit.)

Happy ingredienshällning!

2 kommentarer to “Halvfabrikat”

  1. Ååå vad jag gillar det här!! Tack! :D

Kommentera

